zondag 7 december 2008

witte neger wordt zwarte neger




Even een kleine update na weken van afwezigheid (veel weg, te druk en onbetrouwbaar internet). Alinda heeft een prachtige nieuwe fiets en nieuwe kleren, zijn extra inkomsten zijn goed besteed. De oude man is uit de gevangenis. En ik heb een koelkast, wat een waar genoegen is, als er stroom is tenminste. De douche is nog steeds niet verwarmd, maar daar went een mens aan. Bij RAC hebben we net een succesvolle Anti Corruptie Week afgesloten. En ik heb twee weken in een snikheet en druk Kampala gebivakkeerd voor een vervolgtraining van VSO die korter had gekund en een motortraining die overbodig was. Maar ik mag nu wel legaal op een motor rondrijden en over een paar weken verwacht ik een Honda 125 cc, die me in de omgeving van Fort Portal goed van pas zal komen. Nu nog zien op die inderdaad ook komt voor de Kerst, want dit is wel Afrika natuurlijk…
Na een dikke twee maanden heb ik vanzelfsprekend een kleurtje gekregen. Maar in het dagelijkse leven ben en blijf ik natuurlijk een witte neger. Maar gisteren was ik even een zwarte neger. Met nog drie anderen was ik zwarte Piet bij de aankomst van Sinterklaas in Entebbe. Niet per stoom- maar per speedboot, but who cares. Het werd een geweldig Sinterklaasfeest voor de kinderen van de Nederlanders, Belgen en Fransen in Kampala en omgeving. De foto die je hierbij ziet is van net na afloop, waarbij we er nog niet in geslaagd zijn om de schmink af te halen. * Foto daarboven is nagekomen, Bakker Piet komt aan op de boda!

Geen opmerkingen: